دو پزشک از فاصله 8 هزار کیلومتری بیمارانی را در چین جراحی کردند!

دو پزشک از فاصله 8 هزار کیلومتری بیمارانی را در چین جراحی کردند!

انجمن پارسیان: دو پزشک فرانسوی و اسپانیایی نخستین جراحی های فراقاره ای را به کمک ربات ها از شهر بوردو در فرانسه روی دو بیمار در پکن چین بصورت ازراه دور انجام دادند.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از ایسنا، این جراحی ها شامل برداشتن یک تومور ۳.۵ سانتی متری از کلیه یک بیمار ۳۷ ساله چینی و عمل جراحی یک مرد ۵۱ ساله چینی دچار سرطان پروستات بوسیله جراحی رباتیک ازراه دور بود که از شهر بوردو در کشور فرانسه روی این بیماران که در شهر پکن در چین بستری بودند، با فاصله بالاتر از ۸۰۰۰ کیلومتر انجام شد.
به نقل از یورونیوز، گفته می شود این بیماران چند روز بعد از جراحی ترخیص شده اند و الان پس از عمل نیز بدون عارضه در منزل رو به بهبودی هستند.
دکتر ریچارد گاستون(Richard Gaston) جراح فرانسوی و دکتر آلبرتو بردا(Alberto Breda) جراح اسپانیایی که این عمل های جراحی را انجام دادند، نقطه عطفی تاریخی را رقم زدند که پیشرفت بزرگی در جراحی کم تهاجمی را نوید می دهد.
آنها در صورتیکه یک تیم پزشکی نزد بیماران حاضر بودند تا در صورت بروز هر مشکلی وارد عمل شوند، به انجام عمل جراحی رباتیک ازراه دور پرداختند.
کارشناسان بین المللی پیش بینی می کنند که این نقطه عطف نشان دهنده ظهور «جراحی از راه دور» در سال های آتی است و کاربردهای جدیدی مانند جراحی مشترک و آموزش الکترونیکی را ارائه می دهد.




منبع:

1403/07/28
10:47:09
5.0 / 5
38
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
انجمن پارسیان Parsian Forum