آذری جهرمی در پاسخ به ایرنا:
پیام رسان های داخلی مقابل خواسته های خارج از ضوابط ایستادگی كنند
انجمن پارسیان: تهران- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات خواهان تلاش پیام رسان های داخلی برای افزایش كیفیت خدمات خود شد و بر لزوم ایستادگی آنها در برابر خواسته هایی كه خارج از ضوابط به آنها ارجاع می شود، تصریح كرد.
محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در حاشیه هفتمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا درباره اینكه آیا صرف پرداخت پول می تواند مشكلات پیام رسان های داخلی را برطرف كند اضافه كرد: همه این حمایت هایی كه از پیام رسان ها صورت می گیرد برای آن است كه خود آنها هم حركتی كنند تا اعتماد مردم و كسب و كارها را جلب كنند.
وی با اشاره به اینكه عقلای كشور در شورای عالی فضای مجازی سندی طراحی نموده اند كه این سند بندهای مختلف دارد، ادامه داد: اینكه اكنون عده ای از اختصاص تسهیلات تعبیر دیگری دارند چنین تعبیری صحیح نیست و تنها مشكل مالی نیست همچنان كه تنها مشكل هم اعتماد نیست.
آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: هنگامی كه از مردم خواسته می گردد به سمت پیام رسان ها داخلی بروند و كسب و كارهای خویش را به این پیام رسان ها منتقل كنند تا امنیت بیشتر، كیفیت بهتری داشته باشد و سرعت بالاتر و كلان داده ها در خارج ذخیره نشود و نظام اقتصادی بتوانیم با حاكمیت خود مدیریت نماییم آیا اگر این اپلیكیشن نظام پرداخت نداشته باشند می توانیم از مردم دعوت نماییم كه به این پیام رسان ها رجوع كنند.
وزیرارتباطات ادامه داد: آیا بدون جلب اعتماد می گردد از مردم دعوت كرد تا به پیام رسان داخلی رجوع كنند باید اعتماد، امنیت و زیرساخت های پرداخت تولید شود و سپس از مردم دعوت كرد.
به گفته وی، مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره پیام رسان های داخلی كامل است، وظایف همه دستگاه ها در آن ذكر شده است منجمله وزارت ارتباطات كه می بایست پهنای باند برای آنها تامین می شد كه اكنون بیش از 300مگابیت به صورت مجانی در اختیارشان قرارداده شده است.
عضو هیات دولت از اختصاص« رك» و «فضای سرور» با عنایت به نیاز فعلی آنها خبرداد و اظهار داشت: معرفی پیام رسان به بانك برای دریافت تسهیلات مطابق آنچیزی كه مصوب شده است صورت گرفته است و اگر سفته مورد نیاز را تامین كنند، می توانند دریافت كنند.
آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: اما دستگاه های دیگر هم در این زمینه وظیفه دارند آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانك مركزی و قوه قضائیه كه وظایف بسیار مهمی برعهده دارد و همینطور عهده صدا و سیما وظیفه دارد.
به گفته وی اكنون مركز ملی فضای مجازی گزارش خود از عملكرد هر دستگاه را به رئیس جمهوری داده است و ما بعنوان حاكمیت باید زیرساخت هایی كه مشخص شده و چهارچوب های آن طراحی شده همه دستگاه ها انجام دهند این باید مطالبه جدی باشد.
وزیرارتباطات پشتیبانی از پیام رسان داخلی را تنها برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندانست و تصریح كرد: البته كه خود پیام رسان ها هم وظایفی دارند و این حمایت هایی كه می گردد برای آن است كه خود آنها حركتی انجام دهند.
آذری جهرمی اظهار داشت: الان چارچوبی كه داریم یك عده ای به صورت كلی مطالبه از وزارت ارتباطات دارند كه باید پیام رسان بومی را راه اندازی كند و ما در قالب چارچوبی كه مصوب شده وظایف مان را انجام می دهیم و از دیگران هم پیگیری می نماییم كه به وظایف خود عمل كنند.
عضو هیات دولت ادامه داد: خود این شركت ها باید اقدام نمایند الان چنین شده كه هر دستگاه منتظر است ببیند دیگران چكار می كنند.
وی اضافه كرد: خود پیام رسان هم در باره كمبود ها درحالی شكایت دارند كه بحث افزایش كیفیت خویش را پلاسخگو نیستند، شركت های پیام رسان باید در بخش كیفیت خود تلاش كنند و پاسخگو باشند كسی انتظار ندارد در ابتدای كار در حد و اندازه جهانی باشند اما باید با جدیت كار خویش را پیش ببرند و از كسب و كارهای داخلی حمایت كنند و امكانات برای آنها در نظر بگیرند.
آذری جهرمی اظهار داشت: الان برخی كانال ها در بعضی پیام رسان ها دارای نام هستند و وقتی می خواهند به پیام رسان داخلی بروند با این پدیده مواجه می شوند كه عده ای دیگر نام آنها را در اختیار گرفته اند و وزارت ارشاد باید با سامانه شامد از این مورد جلوگیری كند.
وزیرارتباطات به پیام رسان های داخلی سفارش كرد تا كیفیت را واقعی اعلام كنند و نسبت به درخواست های خارج از ضوابط و مقررات به آنها ارجاع می شود، محكم باشند و پاسخ گوی حریم خصوصی مردم باشند.
وی خاطرنشان ساخت: دستگاه ها هم پاسخگو باشند این یك وظیفه ملی است اینكه هر دستگاه وظایف خویش را به دیگری ارجاع دهد تبدیل به یك فرایند خود مشغولی می گردد كه از هدف بزرگ باز می دارد، خواهش می كنم از همه دستگاه های مخاطب موصوبه شورای عالی فضای مجازی به وظایف خود عمل كنند
آذری جهرمی تصریح كرد: پیام رسان ها هم باید پاسخگوی نیازهای مردم و كسب و كارها باشند باید به این نگاه نماییم كه بومی شدن زیرساخت یك پیام رسان در تحول دیجیتال یك لزوم است و ما نمی توانیم مباحث اقتصادی و نظام بانكی و پرداخت هایی كه روی پیام رسان شكل خواهد گرفت را به سرویس دهندگان خارجی واگذار كرده و بی تفاوت باشیم.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر نمی توایم نسبت به نیازهای مردم بی تفاوت باشیم و باید آنرا مد نظر قرار دهیم اینكار یك همت همگانی طلب می كند كه همه وارد شوند و از این رویه ای كه همه از هم مطالبه می كنند، دست برداریم و این یك مسئله قانون اساسی است.
اقتصام**2078**6075
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب