نتیجه یك تحقیق آلمانی درباره نقش دانش آموزان در انتشار كرونا

نتیجه یك تحقیق آلمانی درباره نقش دانش آموزان در انتشار كرونا

به گزارش انجمن پارسیان تحقیقی جدید در آلمان نشان داده است نقش دانش آموزان و مدارس در گسترش شیوع كرونا اندك است.


به گزارش انجمن پارسیان به نقل از رویترز، طبق پژوهشی جدید تست آنتی بادی کووید۱۹ تعداد اندکی از ۲ هزار دانش آموز و معلم در ایالت ساکسونی آلمان مثبت بوده است. این امر از آن حکایت می کند که برخلاف تصورات پیشین، مدارس نقش مهمی در گسترش شیوع کرونا ندارند. نتایج این تحقیق در حالی منتشر می شود که آلمان در ماه می مدارس را بازگشایی کرد. اما بحث و گمانه زنی درباره نقش کودکان در انتقال ویروس کرونا به بزرگسالانی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند و همینطور معلمان و کارمندان مسن مدرسه ادامه دارد. در همین راستا طی تحقیقی در بیمارستان دانشگاهی درسدن نمونه های خون ۱۵۰۰ دانش آموز ۱۴تا ۱۸ ساله و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه را در ماه های می وژوئن بررسی گردید. این بزرگترین تحقیق انجام شده درباره دانش آموزان و معلمان آلمانی است که در مناطق شیوع کرونا انجام شده است. به قول رینهارد برنر از دانشگاه درسدن، از میان ۲ هزار نمونه، فقط ۱۲ تست آنتی بادی کووید۱۹ مثبت بوده است. در نتایج اولیه این پژوهش هم هیچ نشانه ای از نقش دانش آموزان در گسترش شیوع کرونا مشاهده نشد. برنر در اینباره می گوید: کودکان بعنوان ترمزی برای این عفونت عمل می کنند. شیوع کرونا در مدارس به گسترش این بیماری در جامعه منجر نشده است. از طرفی گسترش این ویروس در خانوارها هم کمتر از میزان پیشبینی شده بود. وزیر آموزش و پرورش ایالت ساکسونی آلمان هم اعلام نمود تحقیق نشان داد بازگشایی مدارس این ایالت بعد از تعطیلات تابستان و با اجرای چند شرط مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بلامانع است.


منبع:

1399/04/25
23:41:32
5.0 / 5
2610
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , علم , كارمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
انجمن پارسیان Parsian Forum